Finantele intr-o calatorie

Adica banii. Ca sa nu inteleaga cineva gresit. Cum nu ma aflu prin milionarii care n-au nici o problema legata de bani, cam de fiecare data cand imi planific un drum, fie ca este in tara, fie ca este prin Europa, trebuie sa iau in considerare banii pe care ii am la dispozitie pentru asa ceva. Totul trebuie planificat din timp daca vreau sa am parte de un concediu decent.

Mai precis, acum doua luni am avut o calatorie pana la Suceava de facut. Aveam si treburi de rezolvat, dar mi-am planificat sa stau un weekend prin zona, in timp ce ma intorceam spre casa.

Am avut 5 lucruri de luat in seama inainte de a pleca la drum: costul combustibilului, cazarea, hrana, banii pentru locatiile vizitate si cheltuielile neprevazute.

1. Costul combustibilului – de la Timisoara la Suceava sunt 700 km, dus intors 1400 km. Cum m-am mai abatut de la drum pentru a vedea anumite locuri, am ajuns la 1500 km. Masina mea e diesel, iar consumul mediu e undeva la 6 %. 6 X 15 X 5.2 (pretul combustibilului) = 468 de lei

2. Cazarea – am plecat vineri dimineata, asa ca am avut nevoie de doua zile de cazare: una la Suceava si una la Piatra Fantanele. Am cautat pe airbnb, booking si alte siteuri care ofera astfel de servicii. Nu sunt pretentios, vreau doar o camera curata si un pat rezistent in care pot sa dorm. Am cheltuilt 190 lei (90 lei in Suceava si 100 de lei la Piatra Fantanele) pentru cazare.

3. Hrana – am calculat ca in mod normal am nevoie de 3 mese pe zi X 3 zile (vineri, sambata si duminica). 9 mese in total, in medie am avut 20 de lei la o masa. Plus inca vreo 20 de lei pentru o cafea sau un ceai pe drum. Deci in total, calculasem eu ca voi consuma 200 lei. Veti vedea totusi la final ca nu a fost chiar asa.

4. Banii pentru locatii – pe drum inapoi, dupa calatoria la Suceava, am avut trei opriri: la muzeul oualelor incondeiate din Gura Humorului si la manastirile Sucevita si Moldovita. In total, din ce am citit pe net, toate acestea ma costau cam 40 de lei.

5. Cheltuieli neprevazute – niciodata nu poti stii precis ce se va intampla pe drum, asa ca e mai sigur sa ai cel putin 150 de lei de rezerva.

Realitatea din teren a aratat asa:

1. Combustibilul – am mers ceva mai bine de 1600 de km, dar am scos un consum mai bun pe intoarcere, motiv pentru care nu am alimentat decat 450 de lei.

2. Cazare – a fost exact asa cum ma asteptam, simpla si decenta. In Suceava nu am gasit loc de parcare fix langa hotel, a trebuit sa caut pe strazi un pic sa gasesc ceva.

3. Hrana – desi initial calculasem totul la 200 de lei, s-a dovedit ca m-am inselat, pentru ca am cheltuit 265 de lei pe toata mancarea pe drum.

4. Banii pentru locatii – sau intrari, daca vreti sa le ziceti asa. In total a fost 45 de lei, una din locatii a marit usor preturile.

5. Cheltuieli neprevazute – am avut doar una singura, una din anvelope a ramas fara aer in ea, din fericire pe timpul zilei, deci am gasit o vulcanizare, i-am pus un petec, am platit 20 de lei si dus am fost.

Cam asta e totul. Daca iti iei aceste lucruri in seama, poti avea o calatorie mai linistita.

Ti-a placut articolul ? Da-i un share pe facebook, twitter sau linkedin.